18 Haziran 2014 Çarşamba

Kimono Dikimi

 Dikiş konusunda çok yeni olduğumu daha önce söylemiştim. Açıkçası şu an için pek düzgün diktiğimde söylenemez. Her dikişin sonunda keşke böyle yapsaydım dediğim çok oluyor ama umarım zamanla alışırım.




Bu kumaşı parça kumaş olarak pazardan aldım. Lakin alırken dikkat etmemişim kumaşta çizgi pürüzler varmış. Ama yine de dikmeye karar verdim.

Kalıp olarak internetten bulduğum bir kaç kalıbın karması şeklinde bir kalıp oluşturdum. Oluşturduğum kalıbı kendi kol ve gövde uzunluğuma göre ölçüsünü aldım. 


Bu kalıba göre ön ve arka olmak üzere iki parça kestim. Kestiğim parçaları birleştirip kenar dikişlerine geçtim. Elimde verev biye olacak şekilde kumaş kalmadığından kol ve etek uçlarını ütüleyip içe katlayarak düzelttim. 

Yakayı V olarak kestim, ama daha büyük bir V şeklinde kesmek sanırım daha iyi olacaktı. 

Kumaş çok ince olduğu için dikiş sırasında tansiyonu düşük tutmaya     çalıştım.

Sonuçta tam olarak istediğim gibi olmasa da kimonoyu bitirdim.:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder