28 Ocak 2015 Çarşamba

Patron Yarışması / Bize Her Yer Tasarım

 Gün geçmiyor ki moda dünyasının velinimetlerinden faydalınılıp yeni bir yarışma programı çıkmasın. Ey maşallah memlekette herkes ya stayııl ikonu, ya dizaaaynır ya da stil direktörü. Hah tam da bu furya alıp başını devam ederken "Project Runway" uyarlaması bir yarışma programı da ekranlarda arz-ı endam etmeye başladı.

                 




 Kızçem geç yatınca, üzerine dört fincan filtre kahve içip, okuduğum kitaptan ötürü gözler şaşı bakmaya başlayınca vampir edasıyla evde dolanmaya başladım. Ne yapayım ne edeyim derken açtım beyazcamı, aldım elime on numara şişleri ve yayıldım salondaki üçlü koltuğa.

 Bir de ne göreyim "Patron" adında bir yarışma programı başlamış. Programı izlemeye başlayınca sevinmem ile üzülmem bir oldu.



 Hah dedim öyle ya da böyle yaratıcılığın ön planda olacağı bir yarışma programı. Zaten "Project Runway" programını seviyorum. Türk işi versiyonunu da severim artık diye düşündüm.

 Ama dakka 1, gol 1 bizim gudubet tipi televizyonculuk anlayışımız her zamanki gibi beni şaşırtmadı.15 yaşında "ben bu hayatta yaşayacağım herşeyi yaşadım, hayatın anlamını çözdüm" diye konuşan ergen misali tasarımcı olan arkadaşlar başladılar konuşmaya ki tutabilene aşk olsun, meşk olsun.

 Ben aslan burcuyum modanın kralıyım , yok ben 14 yaşından beri moda tasarımı yapıyorum, kitabını yazarım...,varsa şekliniz buyrun bekleriz, yaklaşma toz olursun geçme pişman olursun, aşk cekenin yol gidenin, kabahat sende değil seni sevende, Nabeeeer...:)



 Evet mevzu yavaş yavaş Çiçek Abbas ve Şakir atışmasına bağlanıyordu ki, devreye evde giymediği kıyafetleri getirip bu konuda afra tafra yapan afilli bayanlara juride eklenince yarışma programı oldu sana Cennet Mahallesi.

 Ya arkaďaşım iyi atıp tutyorsun da, lastiği kumaşa silikonluyorsun, ayakkabı ve çantaya zincir takıp tasarım yaptıgını zannedip bir de ben bunu zaman çok kısa olduğu için yaptım diyip kılıf uyduruyorsun.Ne diyeyim Allah silikon tabancasını yapandan razı olsun. Arkadaşım sen nerde yaşıyorsun? Düğüne 5 dakika kala eteği yırtılan sökülen bayanların elbiselerini el becerisi ve çabukluğu ile düzeltip düğüne yetiştiren teyzeler var bu memlekette.



 Hiç mi defilelerde sıkıntı olmuyor, bu işe tecrubesi olan insanlar daha çıkmadan kıyafetleri kulisde onarıp defilede sunuyor farkına bile varmıyoruz.



 Ama sen bir kendin yap projesi gerçekleştirip tasarım yaptığını zannediyorsun.

 Ne demişler, her sakallı deden olmadığı gibi, her tasarımcı da Coco Chanel olmuyor.


 Ama biz milletçe seviyoruz böbürlenmeyi. Hele böyle magazin değeri yüksek konularda herkesin fikri var. Alt tarafı bir yarışma programı demeyip yarışmacısından, jurisine kadar herkes kendini dev aynasında görüyor. O da yetmezmiş gibi laf sokmayı, hır çıkarmayı, ayar vermeyi meziyet zannediyor.

 Hâl böyle olunca Tv yapımcılarının da işine geliyor ki, bizim bu zaaflarımızdan kaynaklı eğlence anlayışımızdan milyonlar kazanıyorlar.


 Ben mi tasarımcı değilim, sadece sıradan bir televizyon izleyicisiyim.







Kibir ve inat
Bir insanın önce kendini mükemmel görmesini
sonra sonunu oluşturur.

      Tolstoy

10 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş, benim de katıldığım düşünceleri dile getirmişssiniz. Keşke böyle olmasa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke, daha yetenegin on planda oldugu bir yarisma olsa.

      Sil
  2. evet ben de patron yarışmasına başvurmuş biri olarak hüsrana uğradım. ben de project runwayi hergün seyreden biriyim ve çok beğeniyorum ama patron umduğum gibi çıkmadı. reyting uğruna bozulmuş bi program. hatta bu eleştirimi telefon açıp söyledim. project runway gibi beklediğimi söyledim. iyi iş çıksın isterim dedim. ama beni dinleyecek kim?önemseyecek kim? katılanların işlerine baktınız mı hiç şaka gibi. benim dikişlerime bak bir de http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr . Bana dedikleri şey hasan okulu 1. likle bitirmiş, diğeri de ondan bi sonraki dönemin birincisiymiş. şaka gibi şaka gibi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arkadaslar okul birincisi ise hangi okulsa verdigi egitim sistemini bir kere daha düşünsün bence:) ya işte ne diyeyim reyting herseyden önemli. her ne kadar sizin dikişleriniz ve tasarimlariniz harika da olsa demek ki program icin biraz fazla ciddi ve düzgün tasarımlariniz olacaktı ki, size ayar vermede sıkıntı yasayacaklardi. Bosverin boyle sacma programlari. Siz blogda tasarimlarinizi yayinlamayadevam edin.:)

      Sil
  3. Benim için bol kahkahalı bir yazı oldu Burçin Hanım, teşekkür ederim :))) Ben programı izlemedim ama birkaç yorum görmüştüm, hepsi de yazdıklarınız ile paraleldi. Ben hiç izlemeye yeltenmeyeyim o vakit. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak ediyorsanız yine bir şans verin bence. :) ama muhtemelen bizimle aynı şeyleri düşünüyor olacaksınız.

      Sil
  4. Project Runway'in tırnağı olamazlar ya, neyse! "Naaabeeer" kısmında kahkahalarla güldüm. Aslında ilk zamanlar sevinmiştim böyle bir programa ama okuduğum eleştiriler hep bu yöndeydi. İyi ki izleyip zaman kaybetmemişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim Halk Eğitim kursları on basar öyle diyeyim:)

      Sil
  5. Çook katılıyorum, tüm kalbimle..

    Kavga çıktıkça reyting artıyor, basitleştikçe seviliyorsunuz artık bu sanal dünyada..Gerçek hayatta yanınıza gelip böyle konuşsa kaçacağı insanları ikon yapıp bağrına basıyor millet.. Topluca çıldırmaya başladık galiba, kapıya tımarhane tabelası asıp bir gecede olayı bağlayacağız yakında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az kaldı dediğiniz gibi. Umarim geçici bir deliliktir.

      Sil